よくあるご質問

カテゴリから探す

キーワードから探す

※スペースで区切って複数検索が可能です。

文字サイズ
No
10159
公開日時
2021/07/29 09:00

I misplaced the letter titled “Request for Presentation of Valid Residence Card”. What should I do?

Please present your valid residence card in accordance with the instructions below.

[Web procedures]
Please visit the "Japan Post Bank Customer Information Declaration Website"③ and upload an image of your valid residence card.
*You will need the ID and password indicated on the letter titled "Request for Presentation of Valid Residence Card" in order to log in.

[Over-the-counter procedures]
Please present your valid residence card and your passbook or cash card to Japan Post Bank or Post Office savings counter.

If the resending of the letter is necessary, please call Japan Post Bank Customer Information Management Center.
TEL: 0120-340-004
Weekdays 8:30 AM – 9:00 PM*
Weekends and public holidays: 9:00 AM – 5:00 PM
*As of October 1, 2021, available hours on weekdays will be changed to 9:00 AM – 7:00 PM.
*Please note that the resending of the letter may be difficult after a certain period of time passed since the original letter sent.

関連ページ:For customers who read the message "Please bring your valid residence card"

 Japanese(「現在の在留カードの提示のお願い」を紛失してしまいました。どうすればいいのか教えてください。)
この内容は参考になりましたか?
ご回答いただきまして、ありがとうございます。
今後の参考にさせていただきます。
この内容は参考になりましたか?
ご回答いただきまして、ありがとうございます。
今後の参考にさせていただきます。
Powered by i-ask